onsdag 11 oktober 2017

Moderna tider?

Stora förändringar i familjen!?!?! 😀
Husbonden funderar på att byta mobiltelefon, fast troligen blir det inte av. Som de flesta av er trogna följare vet, så har inte Husmor alls nån mobil. Men husbonden har haft en "inte så smart-fon" av en gammal flip-typ. Nån som ens kommer ihåg dom? 😜Denna är 13 år gammal, nästan lika gammal som sonen!
Men nu är den utsliten. Vi hävdar dålig kvalitet (nog borde en mobil kunna räcka längre än bara 13 år?) men å andra sidan har den umgåtts med en snusdosa dagligen i ca 4750 dagar. Så kanske ska vi inte klaga. 😉Nu är alltså själva plasthöjet så nedslitet att det inre av elektroniken börjar skymta (se bilden) och tja, den funkar helt enkelt inte så bra längre. Folk kan inte höra vad han säger.

Så vad göra. Jo, sonen fyllde 14 år i går och fick sig en riktigt "smart" variant av fåne. Så pappa Husbonden får alltså ärva sonens gamla ratiga "knappt-smarta" telefon. Som sonen i sin tur ärvde av morfar. Så här sliter vi ut även elektroniken tills den inte längre alls funkar.💗

Men jag, Husmor, jag har ingen mobil och kommer inte skaffa nån nu heller. Jag är banne mig inte nåbar sådär när som helst. Jag är JAG, och jag går omkring med min helt onåbara lekamen alldeles där jag vill hur som helst och kan inte leva i känslan av att det låter "plingelingedingelinga Lena" helt plötslig. 👍

Inga kommentarer: