söndag 9 december 2018

Kardio-skottning.

Ja, då har vintern anlänt i stor stil. Och med den en ny fas i vår kardio-träning. Under somrarna tillgodoses motionen väl av att ta hand om trädgårdslandet, slåttra och vandra miltals i skog och mark för att samla växter, svamp och bär, och jaga.  😊
Sen blir det ett litet träningsglapp där under senhösten, mellan trädgård och snöskottning. Men nu, NU är vi igång igen. Och som för att fira kunde jag starta "träningen" i min nytvättade röda favoritoverall AGA och fina vintermössan med tofs. Jag kände mig som värsta tomten nu när också snön lyser vit på taken.
Vältränade tomten!  😉
Bilden visar hur jag måste skotta mig in till gethuset innan det är dags för morgonmatningen.

Jag tänker ibland på hur mycket moderna människor vill röra sig och hur många va dom som gör det till ingen nytta. Gymkort kostar flera tusen kronor per år, i stor-stan uppåt 5000 kr!?!?!

Att röra på sig bara för att röra på sig.  För att deras vardagsliv inte befrämjar god hälsa? Vad säger det om deras liv? Eller för att göda sitt ego? Bli "snygg"? 😕

Allt sånt där känns SÅ långt bort från oss. Vi är glada och tacksamma för vår hälsa, för våra kroppar som kan jobba för vår överlevnad! Och på köpet får vi en rejäl kardiovaskulär workout, gratis. 😂 💪👍

Inga kommentarer: