fredag 17 februari 2017

Etiketter av avancerad receptorfysiologi

En av grunderna här på Hemmanet är att vi använder allt så mycket vi kan och så länge som möjligt. Inte slänger i onödan. Därför är fredagsjobbet att skriva ut och klippa adressetiketter till vår webshop. Vi skriver ut på baksidan av gamla papper. Just nu använder jag upp Husbondens (Professor Pers) gamla forskningsstenciler från Institutet för Belastningsskadeforskning, där han arbetade fram tills han blev professor i neurologiskt sensomotorik. Den lektion som blir sönderklippt idag hette "Allmän Receptorfysiologisk Psykofysik". Wowsingen! 😮
Tänk vad mycket vi bär med oss inom dom små grå, både han och jag. Och ibland får jag stanna upp i etikettklippandet och reflektera. Forskning på människor med bara en fungerande hjärnhalva har visat att höger hjärnhalva är stum i tal men kan sjunga. Medan vänster hjärnhalva inte kan skilja på vänliga/arga tonfall eller manliga och kvinnliga röster. Detta och mycket mer fascinerande lär jag mig också medan jag klipper våra etiketter
(På bilden syns en låda med Hemmanets etikett längst upp till vänster).


Inga kommentarer: