torsdag 11 september 2014

Brevet från Gud

Vi har varit utan "riktig" telefon i snart två månader, efter ett åskväder i Juli. Telia verkar INTE har bråttom att fixa byns tele-lina, även om rykten gör gällande att vi kanske ska få telefon igen om 4 dagar.

I vilket fall, så har jag därför känt mig nödd att skaffa min första mobil, en gammal skruttig variant som nog passerat händerna på varenda släkting i livet (och en del numer döda) innan den kom till mig.
Så döm om min förvåning när jag idag får min första avisering, för att hämta ut ett brev från posten. Det är "Brevet från Gud"?!?!      Posten måste ha bättre service än man kunde tro?
Efter lite funderande fick jag fram hela meddelandet och insåg att paketet från Gudruns Ullbod (med min nya jättestora spole till spinnrocken) hade kommit. Jippi!

Inga kommentarer: