fredag 24 augusti 2018

Finaste chilin.

Just nu är chiliplantorna av sorten "Hot Palette" som allra vackrast! Jag passade på att ta ett porträtt av *moi* och med min finaste planta. 💗
Varje år odlar jag rätt många små plantor av chili, som kan stå i köksfönstret. Där vill jag inte ha några stora växter eftersom det fönstret har vår bästa utsikt, över vackra Vojmån. Just Hot Palette gör sig extra bra där, för den är både småväxt, och otroligt vacker med sitt variegerade bladverk och frukterna som ofta mognar fram i massor av nyanser samtidigt. 👍
Och den är produktiv, den ger mängder med chili till vinterns grytor.
En av mina 5 favoritchilis! 😊

Jag har tagit egna fröer av alla mina chilis i snart 10 år, men ursprungligen köpte jag fröerna från Örtagården: http://www.ortagarden.com/?p=182

Inga kommentarer: