söndag 29 april 2018

Svårt apart!

Vi är ju inte alls bakåtsträvande här på Forsnäs Hemman. 😊 Vi uppskattar diverse moderniteter. Både el, gummistövlar och modern byggteknik är topp-placerade på tekniska landvinningar vi verkligen gillar.💗
En rejäl bioupplevelse då och då är inte heller fel. Men vid sådana tillfällen kan man inse hur apart (egenartad, avvikande, annorlunda, olik) man är.
När vi väl unnar oss en bioupplevelse, så är vi alltid extremt välplanerade. 😮  Vi är jämt först att beställa biljetter (se bild) och vi sitter alltså alltid på "favoritplatserna" stol nr 50 och 51 mitt på tredje raden i Folkets Hus stora "Biosalong" Essegården. 👍
De fåtal gånger vi unnar oss, så är det såklart väldigt unika filmer som är utvalda. Ibland är dom så särskilda (aparta) att vi nästan är ensamma när vi går dit, som när vi såg "Ghost in the Shell", en mega-hit från min (morsans 😉) ungdom. Ibland sammanfaller intresset med många andras, som den nyutkomna filmen "Avengers- Infinity wars", då Essegårdens totalt 200 platser var helt fyllda. Då passar sonen väl in, som 14-åring med ett intresse för manga, sci-fi och action. Själv tror jag att jag var enda kvinnan över senare tonåren där, och har jag ju med RÅGE passerat den åldern! 😂

Deadpool är ju en särskild hjälte för oss, med känsla för det absurda och existentiella. Gissningen på besökare nu den 18 maj när del 2 visas? Min bedömning är att vi än en gång kommer känna oss ganska så "aparta"!😜

Inga kommentarer: