lördag 5 augusti 2017

Livets mening

Jag gillar att åren går. Jag känner mig hemma här hemma och älskar att påminnas av livet. I morse stod jag och tittade på vår anslagstavla i köket och det slog mig att över  högra hörnet är en perfekt illustration just idag! Av saker jag samlat på mig under flera decennier.
Det är ett vykort av prideflaggan, som jag plockade upp i Tantolunden under Pride 2001. Som av en tanke flankeras flaggan av ett hjärta av min favoritkeramiker Britt-Liz, som säger "Tro mig, jag gillar dig!" och av Humanisternas symbol "Happy Human" och en lapp med texten till Elvira Fattigans sång från filmen Dunderklumpen. En text som förmedlar äkta livsglädje och meningsfullhet, av en av våra stora medmänniskor, Beppe Wolgers. Vykortet är fastnålat med en liten brosch, ett hjärta av tovad ull av min spinn-mentor Monica. Som för att slutligen driva in budskapet: #loveislove


Inga kommentarer: